O blogu

Dobrodošli na blog o trčanju i veganskoj ishranih. Želim vam da se osećate prijatno i da ovde možete provesti vreme čitajući i diskutujući o temama koje budu pokrenute, a da ne budete suočeni sa političkom, verskom, nacionalnom ili bilo kojom drugom mržnjom ili netolerancijom.
Ovim blogom želim da vidim da li osoba može da se hrani veganskom ishranom i da se bavi atletikom koja zahteva velike i dugotrajne napore (polumaratoni, maratoni, triatlnoi, itd...). Pošto je čest argument protiv veganske ishrane tvrdnja da se neko bavi poslovima koji iziskuju velike napore, mislim da nema boljeg testa nego upravo ovi testovi. Ovo ne činim iz razloga da omalovažavam one koji se hrane (i žive) drugačije, ali se nadam da će neko biti pokrenut ovom idejom i rezultatima, i usvojiti još neke zdrave navike u životu.

субота, 14. новембар 2009.

Sojino mleko i tofu sir


Pošto sam odavno već obećao jednoj prijateljici da ću staviti slike kako pravim sojino mleko i sir, konačno sam našao malo vremena da i to učinim.
Šta vam je sve potrebno da bi napravili 1L sojinog mleka (ali je najlakše da se napravi onoliko koliko vam stane u najveću šerpu koju imate - u mom slučaju je to 3,5L. U svakom slučaju, ovaj recept je za dobijanje 1L sojinog mleka):

Namirnice:
100g soje u zrnu (ne pečene)
1 kašika meda (ili nečim drugim da zasladite. Takođe ako planirate da ne stoji dugo mleko, može i neko voće)
voda
1 limun (ako pravite tofu sir, a ako ne, nije potreban)

Potrebno posuđe i ostalo:
2 šerpe
sipačica
mašina za mlevenje mesa ili neki čvršći, kvalitetniji blender (kod mene bolje ispadne sa mašinom za mlevenje)
1 pamučna pelena
1 krpa (takođe može pamučna pelena, ali da je mnogo gušća nego obična pamučna pelena)

Priprema:

U jednu posudu staviti 100g soje u zrnu, preliti je sa pola litre vode i ostaviti preko noći da se nakisne. Ujutro (ili kada budete imali vremena) procedite soju i sameljite je (Kada sam je mleo preko mašine za mlevenje mesa, dobio sam otprilike za 50% više tofu sira nego kada sam mleo na blenderu. Sve zavisi od tog koliko će je blender dobro samleti - što sitnije, to bolje).
Samlevenu soju stavite u šerpu, sipajte litar vode i kuvajte je dok ne proključa. Kada proključa, skinite šerpu sa vatre i ostavite da se malo ohladi. Nakon toga uzmite drugu šerpu, u nju stavite pamučne pelene (one ređe) kroz koje ćete procediti ovo sojino mleko. Kada ste dobro iscedili mleko, stavite na stranu ono suvo što je ostalo. To se zove okara i ako želite, možete je iskoristiti za pravljenje vegeterijanskih hamburgera (kažu da su dobri kada se od tog pravi - još nisam probao).

Pošto ovako dobijeno mleko nema toliko lep ukus, dobro je dodati neki popravljač ukusa, kao što je vanila sa 1 kafenom kašičicom meda. Takođe, ukoliko planirate da odmah popijete ili ne kasnije od 1 dana, možete da stavite i neko voće (npr. banana).
Na slici levo: u gornjoj šerpi se kuva voda sa okarom (ponovo sam dolio vode da se još jednom prokuva i da još mleka izađe) a u donjoj šerpi se kuva mleko od kojeg sam napravio tofu sir.
Ukoliko želite da napravite "tofu sir", dobijeno sojino mleko ne trebate da zaslađujete. Samo stavite ponovo na vatru i dopustite da ponovo prokuva. Kada prokuva sklonite šerpu sa vatre i dodajte limunov sok (4 supene limunovog soka na 1L). Ovde bih vam skrenuo pažnju da obavezno pratite redosled - prvo sklonite šerpu sa vatre, pa onda dodavajte limunov sok - verujte mi, neke lekcije zbog moje radoznalosti sam morao da naučim na teži način.

Nakon par trenutaka ćete primetiti da lumnov sok reaguje sa mlekom i da mleko počinje da se siri. Posle pola sata (a može i ranije) uzmite onu gušću pamučnu pelenu ili neku krpu i procedite ovaj sir. Ovaj put vam je potrebno da zadržite ono što je gušće, a surutku možete izbaciti jer sam probao i sa zaslađivanje - stvarno nije ukusna (ako neko zna kako i to iskoristiti, slobodno neka napiše, pa ću dodati). Pošto sam uglavnom za 100g soje dobijao oko 100g sira, isplati se praviti sir samo ako pravite na veće količine. Jedan moj prijatelj npr. pravi po 40kg sira i ima čak i za nekoliko sedmica da jede koliko mu duša želi i još za prodaju.
Na kraju dodajte siru malo soli i druge začine kako želite da ih začinite, kao npr. mirođija, crvena paprika (kao na slici) itd.
Na poslednjoj slici može se videti da je na kraju ispalo 4L mleka od soje i 200g tofu sira od 400g soje. (za ovu količinu sam potrošio oko 50 dinara)
Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар